wtorek, 24 września 2013

Czekoladowa manna z malinami i bananami




Nie ma nic lepszego na taki dzień jak dzisiaj ( czyt. zimno i wieje ) niż gorąca kasza manna. 
Każdy zapewne lubi ją robić na swój sposób. Mi samej od dziecka smakowała taka, jaką robił mój tata, czyli twarda jak kamień polana sokiem wiśniowym własnej roboty. Zaś moja mama woli ją w wersji na słono, czego nigdy nie zrozumiem, z masłem i solą. Teraz moja ulubiona kasza manna nie jest twarda jak kamień, ale nadal gęsta, z różnymi dodatkami jak np, świeże owoce, czekolada, dżemy itp.
Dzisiaj proponuję Wam i sobie na śniadanie: Czekoladową kaszkę manna na mleku ze świeżymi malinami, bananami i z dodatkiem musli. Zapraszam !

o.

Składniki na jedną porcję :

  • 1 szkl. mleka ( ja używam 0,5%, choć niektórzy mówią, że smakuje jak woda : ))
  • 4 łyżki kaszy mannej
  • pół łyżki kakao
  • coś do posłodzenia ( w moim wypadku 3 tabletki słodzika)
  • pół banana
  • garść malin
  • łyżka musli



Mleko wlewamy do rondelka. Gotujemy na małym ogniu, dodajemy cukier/słodzik/miód i kakao. Czekamy aż mleko zacznie się gotować. Kiedy mleko już będzie prawie chciało nam kipieć dodajemy kaszę manną i energicznie mieszamy. Zdejmujemy z ognia, wlewamy do miseczki i podajemy z dodatkami. 
Smacznego !

2 komentarze: