wtorek, 19 marca 2013

Babeczki pomarańczowo-czekoladowe

Macie czasami tak, że pomimo zmęczenia po całym dniu, nie macie siły na nic, ale korci Was żeby coś upiec ? Ja tak miałam dzisiaj ! W domu nie miałam za wielu składników, ale pomyślałam, że wykorzystam to co zawsze można u mnie znaleźć, czyli pomarańcze, groszki czekoladowe i oczywiście podstawowe składniki jak mąka, jajka, mleko.
Połączenie pomarańczy z gorzką czekoladą to klasyka w najlepszym wydaniu. Ja postanowiłam wykorzystać te połączenie w niezwykle smacznych i aromatycznych babeczkach : ). Zapraszam do spróbowania !
o.


Składniki na około 14 większych babeczek:
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • szczypta soli
  • 2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 kostki margaryny do pieczenia
  • 1 pomarańcza
  • groszki czekoladowe

 
Mąkę przesiewamy i łączymy ze wszystkimi suchymi składnikami.
Margarynę rozpuszczamy w rondelku na małym ogniu. Do miski wlewamy mleko, wbijamy jajko i mieszamy trzepaczką. Do mleka i jajka ścieramy skórkę z całej, dokładnie umytej pomarańczy i następnie wlewamy rozpuszczoną margarynę i mieszamy.
Składniki mokre wlewamy do składników suchych i dokładnie mieszamy, np. trzepaczką.

Wyciskamy sok z całej pomarańczy, wlewamy go do masy i dosypujemy czekoladowe groszki wedlug uznania ( ja w tym przypadku wyznaję zasadę, że im więcej tym lepiej : )).
Papilotki wypełniamy do 2/3 ich wysokości ciastem i pieczemy w 180 stopniach przez około 20 min.

Wyjmujemy i zajadamy !



 
Babki i babeczki

1 komentarz:

  1. Mam dokładnie to samo... wczoraj piekłam o 01:00 :). Babeczki wyglądają pysznie - uwielbiam połączenie czekolady i pomarańczy...

    OdpowiedzUsuń