poniedziałek, 4 marca 2013

Tarta Czekoladowa


Ta tarta jest tylko dla prawdziwych smakoszy czekolady. Jest ciężka, wilgotna i słodka. Bardzo łatwa w przygotowaniu, a mimo wszystko prezentuje się bardzo ładnie : ). Niestety ja do mojego spodu z herbatników dodałam tym razem za mało masła i dlatego wyszedł mi za sypki. U mnie w domu chyba nikt tego nie zauważył, bo zanim zrobiłam zdjęcie, kawałek ciasta zniknął ; ).
Tartę można zrobić również na zwykłym kruchym cieście, ale jest to oczywiście bardziej czasochłonne chyba, że używamy gotowego ciasta do tart.
o.

Składniki:

  • 1,5 tabliczki gorzkiej czekolady, najlepiej 70%
  • 1 szklanka śmietanki 30%
  • 3 jajka
  • 75g cukru
  • 150-200g herbatników
  • 1/3 kostki masła (to większa porcja niż ja dodałam ; ))
  • 1/3 szklanki cukru do spodu z herbatników

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, od czasu do czasu mieszając. Odstawiamy do wystygnięcia. W blenderze kruszymy herbatniki i dodajemy do nich rozpuszczone masło i cukier. Całość mieszamy i wsypujemy do formy, w której będziemy przygotowywać tartę. Palcami dociskamy spód z ciastek do formy.
Śmietankę wlewamy do rondelka, dosypujemy cukier i gotujemy do momentu, aż cukier się rozpuści. Zdejmujemy z ognia.
Jajka rozbijamy do miski i dokładnie ubijamy trzepaczką na gładką masę. Połowę gorącej śmietanki wlewamy do jajek i mieszamy. Masę jajeczną dolewamy do reszty śmietanki w rondelku i stawiamy na małym ogniu. Krem mieszamy cały czas nie dopuszczając do jego zagotowania. Mieszamy do czasu, aż masa zgęstnieje.
Krem przelewamy do miski i dodajemy do niego czekoladę dokładnie mieszając lub miksując robotem.
Tak powstałą masę wylewamy na nasz spód, odstawiamy do wystygnięcia, a następnie wstawiamy do lodówki na minimum 4 godziny. Przed podaniem dekorujemy według uznania, np. bitą Śmietaną, świeżymi owocami lub wiórkami czekoladowymi
Smacznego ! ; ))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz