środa, 15 maja 2013

Ciasto z rabarbarem i kruszonką



Jak wszyscy to i ja ! Widzę pełno przepisów z rabarbarem, to dlaczego i ja czegoś nie zarobię ? : )) Taka pora roku, że w końcu pojawił się ten owoc, a może warzywo ? Ale do rzeczy, dzisiaj postanowiłam upiec baaardzo proste i bardzo szybkie ciasto z rabarbarem i kruszonką. Jest pyszne, a nakład pracy naprawdę jest niewielki. Jeżeli lubicie połączenie kwaśnego smaku rabarbaru i słodkiego ciasta to zapraszam !
o.


Składniki na blachę 35x23cm :

  • 2,5 szkl. mąki
  • 4 jajka
  • 1 szkl. cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 1 kostka margaryny do pieczenia 250g
  • 3 łodygi rabarbaru (takie jak na zdjęciach)



Składniki na kruszonkę:
  • 100g mąki
  • 50g cukru lub cukru pudru
  • 50 g margaryny

Składniki kruszonki mieszamy razem i rozcieramy masło z cukrem i mąką palcami do powstania grudek. Odstawiamy do lodówki.

Kostkę margaryny rozpuszczamy w rondelku. Odstawiamy do wystygnięcia. W misce mieszamy mąkę z proszkiem do pieczenia. Do drugiej miski wbijamy jajka i dodajemy cukry. Ubijamy mikserem na puszystą masę. Kiedy z masy zrobi się puch, nadal miksując, dodajemy po trochu na zmianę mąkę i rozpuszczoną margarynę. Gotowe ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia lub wysmarowaną tłuszczem i obsypaną mąką.

Rabarbar obieramy i kroimy na małe kawałki. 



Układamy na wierzchu ciasta i posypujemy kruszonką. Ciasto pieczemy do suchego patyczka ( u mnie około 30 min w temp. 180 stopni bez termoobiegu).



Smacznego !



2 komentarze:

  1. ja wlasnie wyprobowalam pani przepisu Wydaje mi sie ze wyszlo malo ciasta Ale sie piecze Kruszonka byla za mokra wiec dodalam ciut wiecej maki Efekt za pol godzinki :) dziekuje Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. Moze się wydawać, że ciasta jest mało, ale rośnie naprawdę wysokie, więc nie ma co się martwić : ) Jeśli robi pani ciasto na blaszce o podobnych wymiarach do mojej, to na pewno wyjdzie.
    Co do kruszonki to oczywiście miała Pani rację. W przepisie powinno być 100g mąki zamiast 50g. Mój błąd, za który przepraszam i dziękuję za poprawienie. Pozdrawiam i czekam na relację z wypieku : )

    OdpowiedzUsuń