środa, 1 maja 2013

Wuzetka



Poszperałam trochę w Internecie, popatrzyłam na przepisy na wuzetki i skomponowałam dla mnie odpowiedni, a więc...Tada da dam ! Moja pierwsza wuzetka ! Szczerze ? Nie spodziewałam się, że będzie aż tak pyszna : )) Idealnie wpasowała się w moje gusta. Jest czekoladowa, ale nie za słodka, nie sucha, wspaniała.


Składniki na biszkopt na blachę 25x37 cm :
  • 7 jajek (ja użyłam M)
  • 1 szkl. cukru
  • 2/3 szklanki kakao
  • 2/3 szklanki mąki pszennej
Mąkę mieszamy z kakao. Odzdzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy, aż dobrze się spienią. Następnie dodajemy po łyżce cukru, nadal miksując. Gdy cukier się nam skończy miksujemy białka aż będą błyszczące i puszyste. Następnie dodajemy zółtka, także porcjami. Na koniec w partiach dodajemy mąkę z kakao i dokładnie miksujemy, koniecznie na małych obrotach.
Ciasto wylewamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy około pół godziny. Po upieczeniu wyjmujemy biszkopt z formy i odkładamy do wystygnięcia.




Składniki na masę z bitej śmietany:
  • 5 opakowań śmietanki 30% po 200g (użyłam tych z Lidla :))
  • 1/3 szkl. cukru
  • 1 opakowanie żelatyny (20g)

Żelatynę mieszamy z 4 łyżkami ciepłej wody i odstawiamy na kilka minut. Następnie przekładamy żelatynę do rondelka, stawiamy na małym gazie, dodajemy 6 łyżek wody i rozpuszczamy. Gdy żelatyna już się rozpuści, przelewamy ją do miseczki i studzimy. Żelatyna musi być kompletnie wystudzona żeby nie ścięła się przy kontakcie z zimną śmietaną.
W misce ubijamy śmietanę. Gdy już będzie ubita na sztywno dodajemy wystudzoną żelatynę i przez chwilę miksujemy.






Dodatkowe składniki:
  • dżem malinowy
  • pół limonki lub cytryny
  • gorzka herbata

Wystudzony biszkopt przekrajamy na dwa równe blaty. Dolny blat ponczujemy herbatą z dodatkiem soku z limonki lub cytryny. Następnie smarujemy biszkopt dżemem, a na to wykładamy naszą bitą śmietanę i wyrównujemy. Delikatnie nasączamy drugi blat i kładziemy go na resztę ciasta. Na wierzch wylewamy polewę.




Składniki na polewę:
  • 1 gorzka czekolada
  • 1 mleczna czekolada
  • 1 śmietanka kremówka

Śmietankę zagotowujemy w rondelku. Zdejmujemy z ognia i dodajemy połamaną czekoladę. Dokłądnie mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Polewamy ciasto.

Wierzch można ozdobić pozostałą bitą śmietaną z kremu. : )

2 komentarze:

  1. pysznie wygląda!:)znane a też nigdy sama nie robiłam:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie się prezentuje, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń