wtorek, 21 maja 2013

Suflet Czekoladowy !



Zauważyliście, że wokół sufletów krąży taka plotka, że bardzo trudno się je przygotowuje? Ja osobiście nigdy się za niego nie zabierałam, bo myślałam, że mi się nie uda. Ostatnio jednak postanowiłam spróbować, bo co innego można robić w kuchni niż eksperymentować i próbować nowych rzeczy ? Ku mojemu zdziwieniu zrobienie sufletu okazało się bardzo proste i nieskromnie mówiąc wyszedł przepyszny. Nie trzymałam go za długo w piekarniku, dzięki czemu w środku był lekko płynny, taki jak lubię najbardziej ; )).
Koniec końców jestem przeszczęśliwa mogąc się podzielić z Wami moim PIERWSZYM sufletem czekoladowym. Zapraszam !
P.S. Na zdjęciach jest niższy niż był w rzeczywistości ponieważ zanim dorwałam się do aparatu zdążył opaść  ; )





Składniki na dwie porcje:

  • 2 łyżki mąki
  • 3 jajka
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • 60g masła
  • 4 łyżki cukru pudru


Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej razem z masłem uważając na to, aby miska w której rozpuszczamy nie dotykała wody w garnku. Odstawiamy do wystygnięcia.
Dwa jajka dzielimy na żółtka i białka. Białka odstawiamy, a żółtka łączymy z jednym całym jajkiem i cukrem pudrem na puszystą masę. Następnie dodajemy mąkę i nadal chwilę miksujemy. Do masy jajecznej dodajemy powoli przestudzoną czekoladę cały czas miksując na małych obrotach. 






Białka ubijamy w osobnej misce na puszystą pianę i dodajemy do masy czekoladowej. Delikatnie mieszamy, ale NIE mikserem, aby masa pozostała puszysta. 
Kokilki smarujemy masłem i obsypujemy cukrem. Foremki całe uzupełniamy masą i wycieramy brzegi, aby suflet mógł spokojnie rosnąć.
W zależności od piekarnika pieczemy około 10 do 13 min w temperaturze 220 stopni.
Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz